آموزشی

لیست بهترین پمپ بادهای فندکی برای ماشین

پمپ باد HYUNDAI

مطمئنا برای هر مالک خوردو یا راننده ایی اتفاق افتاده یا ممکن است اتفاق بیوفتد که تایر خودروی او پنچر شود و این پنچری در بهترین حالت با تعویض تایر با زاپاس رفع میگردد که البته همین تعویض لاستیک مستلزم کار و صرف زمان زیادی است و به غیر از زحمت زیادی که بابت درآوردن جک از صندوق، بیرون آوردن زاپاس از زیر ماشین، زدن جک و بالابردن ماشین، باز کردن تایر پنچر و تعویض با تایر سالم و پرباد است همین کارها زمان زیادی را نیز صرف میکند و البته دست و لباس خود را نیز آلوده و سیاه میکنید. حال تصور کنید اگر یک پمپ باد فندکی در خودرو خود داشته باشید میتوانید براحتی در چند دقیقه لاستیک ماشین خود را باد کرده و تا رسیدن به آپاراتی یا تعویض روغنی براحتی مسیر را طی کنید

انواع کمپرسور هوا ماشین

پمپ باد فندکی

مینی کمپرسور باد

کمپرسور باد سر باتری

کمپرسور باد برقی و فندکی

استارتر و پمپ باد شارژی

پمپ باد فندکی چیست؟

این ابزار بادی طوری طراحی شده است تا قابلیت اتصال به باتری ماشین و درگاه فندکی خودرو را داشته و علاوه بر این، در انواع خودرو ها قابل استفاده می باشد. با برق ۱۲ ولت ماشین کار می کند و سادگی در استفاده از این وسیله از مزایای آن می باشد.

این وسیله در واقع یک کمپرسور بادکوچک با موتور الکتریکی کوچکی است که از وزن کمی برخوردار بوده و حمل و جابه جایی آن به راحتی انجام می پذیرد. این دستگاه ها در واقع  صفحه نمایش دیجیتالی دارند که جهت نمایش میزان فشار و باد خروجی تعبیه شده اند. قابلیت های این وسیله کوچک و کاربردی که وجود آن در هر وسیله نقلیه ای ضروری است، به شرح زیر می باشد:

  • بر طرف کردن پنچری یا کم بادی لاستیک با این وسیله به راحتی قابل انجام است.
  • جهت باد کردن لاستیک دوچرخه و هر نوع وسیله ای که نیاز به نیروی باد دارد، می توان از این وسیله استفاده نمود.
  • برای ماشین های نیمه سنگین و باری، کمپرسورهای دو سیلندر فندکی طراحی شده است که قدرت بالایی داشته و از نظر زمانی نیز بسیار به صرفه هستند.
  • برخی از این کمپرسورها، دوکاره هستند به این صورت که هم مجهز به فندکی خودرو بوده و هم دارای انبر اتصال به سرباتری خودرو می باشند. لذا در موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

از معایب این پمپ ها می توان گفت” اگر مشکلی در فیش فندکی وجود داشته باشد، ممکن است روی کمپرسور فندکی نیز تاثیر بگذارد و سبب صدمه به موتور و از کار انداختن آن شود. و یا میزان جریانی که کمپرسور از فیش فندکی و پس از آن سیم کشی خودرو می کشد، ممکن است به سیم کشی آسیب برساند و یا فیوز ها را قطع کند و یا فیش فندکی را خراب نماید.”
اما لازم نیست نگران این موضوع باشید، اگر یک پمپ باد فندکی استاندارد خریداری نمایید، هیچ کدام از این موارد برای شما پیش نخواهد آمد. توجه داشته باشد که هرگز از دستگاه های متفرقه که فاقد قطعات الکترونیکی استاندارد می باشند، استفاده ننمایید.

مینی کمپرسور باد

یکی دیگر از انواع کمپرسور باد خودرو ها مینی کمپرسور باد است که به لحاظ ظاهری کاملا شبیه به کمپرسور فندکی ماشین است و فقط برای استفاده از انها باید از برق 220 ولت یا برق شهری استفاده کنید و برای راه اندازی آنها نمی توان از برق خودرو یا ماشین استفاده کرد و حتما باید به برق شهری متصل شوند که به این نوع کمپرسور باد، مینی کمپرسور باد یا پمپ باد برقی ماشین گفته میشود.
از مهمترین مزایای این نوع کمپرسور ها قدرت مناسب آنها است و تقریبا میتوان مطمئن بود که کمپرسور باد برقی ماشین حتما قدرت لازم برای باد کردن ماشین بدون بردن روی جک را دارد
این کمپرسور ها میتوانند تک سیلندر یا دو سیلندر باشد که البته تمام مدلهای پمپ باد خودرو این امکان را دارند
از مهمترین معایب این پمپ هوا خودرو نیاز به برق شهری است که این به این معنی است که شما در مواردی که دسترسی به برق 220 ولت شهری ندارید نمی توانید از این پمپ باد ها استفاده نمایید. و باز همین مورد باعث کم مصرف شدن آن و کم طرفدار بودن آن است ولی در فضاهایی که دسترسی به برق شهری وجود دارد این مورد نمی تواند ضعف این دستگاه باشد

پمپ باد ماشین با انبر سر باتری

یکی از بهترین پمپ باد های خودرو پمپ باد هایی هستند که با فیش یا انبر سر باتری کار میکنند که برای راه اندازی پمپ باد ماشین با نیروی برق باتری کار میکند و این پمپ باد ها نیز به پمپ باد فندکی نیز معروف هستند که البته لازم به ذکر است به تمام کمپرسور های باد خودرو اصطلاحا پمپ باد فندکی میگویند.
از بهترین مزایای این نوع کمپرسور های ماشین ایمن بودن سیم کشی ماشین است و اگر هم احتمالا مشکلی در اتصالات پمپ باد یا فیش فندکی باشد دیگر آسیبی به سیم کشی برق ماشین نمیرسد و البته کاربری آن بعد از کمپرسور های فندکی یکی از راحت ترین انواع پمپ باد های فندکی است که براحتی با باز کردن درب موتور میتوان انبرهای سر باتری را متصل کرد و پمپ باد را راه اندازی کرد
ولی این مورد میتواند یکی از معایت این نوع کمپرسور ها نیز باشد که در برخی از خودروهای مدرن دسترسی به باطری خودرو سخت و دشوار بوده و یا اگر هم باطری خودرو در دسترس باشد ممکن است تا حد کمی دست و لباس کاربر سیاه یا روغنی شود ولی به غیر از این مورد این نوع کمپرسورها از بهترین انواع پمپ باد های ماشین و خودرو است

قیمت کمپرسور هوا

اگر سری به بازار بزنید و راهنمای خرید کمپرسور باد سایت های همکاران را خوانده باشید انواع مارک های کمپرسور هوا چینی ، ایتالیایی و … را پیدا خواهید کرد. خوشبختانه اکنون با پیشرفت تکنولوژی و تأسیس چندین کارخانه در کشور، تولید و فروش کمپرسورهای هوای ایرانی مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است.

عواملی مانند مارک دستگاه قطعاً در قیمت کمپرسور تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک کمپرسور هوا هستید، باید هزینه های بیشتری برای خرید کمپرسور هوای مورد نیاز خود بکنید

بهترین برندهای تولید کننده ای پمپ باد

برای خرید پمپ باد بهتر است با برندهای معروف کمپرسور باد آشنا شویم. برای دریافت اطلاعات بیشتر، بهترین و مناسب ترین دستگاه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید:

  • هیوندای: این برند یکی از مارک های شناخته شده در بازار ایران است که توانسته موقعیت خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد. کمپرسور هیوندای از مدرن ترین تکنولوژی ساخته شده است و خدمات پس از فروش گسترده ای در ایران دارد.
  • توسن پلاس: این شرکت همچنین با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی موفق به راه اندازی پمپ های با کیفیت بالا ، خوب و متنوع شده است.
  • رونیکس: مارک Ronix که تولید کننده ابزار بسیار با کیفیت و قدرتمند است. همچنین کمپرسورهایی تولید کرده است که از نظر کیفیت و کارایی در سطح خوبی قرار دارند.

مخزن کمپرسور هوا

یکی از نکات راهنمای خرید کمپرسور باد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید ، حجم مخزن است. البته این از اهمیت کمتری نسبت به عوامل قبلی برخوردار است ، زیرا مخزن کمپرسور هوا تولید نمی کند.

و فقط وظیفه ای ذخیره ای هوای دستگاه را دارد. با این حال ، مخزن بزرگتر حمل و نقل را دشوار می کند، به خصوص برای کسانی که کمپرسور هوا را برای استفاده در منزل خریداری می کنند، حجم مخزن بین 10 تا 30 لیتر توصیه می شود.

اگر تصمیم به خرید کمپرسور باد برای کارگاه و کارخانه های بزرگ را دارید توصیه میکنیم حجم مخزن 30 تا 50 لیتر خریداری کنید زیرا از حجم های زیاد برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *